Barnvakt, dansshow mm

Vi ville åka upp till Stockholm/Tyresö för att se Staffans sondotter Alice som ägnar stor tid åt dans. Vid terminsavslutning har dom några uppvisningar av hög klass och det ville vi gärna se. Då dessutom Ingers son David med Emma gärna såg ett besök med diverse hjälp som barnvakt mm så var beslutet enkelt. Husbil upp med start den 18 maj.

Vi beslöt att mellanlanda i Gränna. Där har vi stått tidigare på en parkeringsplats, men nu valde vi den lite mer lyxiga ställplatsen. Kostnaden är hela 200:- men då får man tillgång till tömning, toa och dusch. Står man däremot på den vanliga parkeringen kostar det 120:- för en natt. Vi gick en runda med Dagny och Inger passade på att klippa mig på morgonen.

Först en promenad till hamnen för att se Visingsöfärjan komma in.

Och sedan en öl i solskenet.

Dagen därpå fortsatte vi upp till Tyresö. Helt odramatiskt och vi kunde parkera hos Patrik och hälsa på dem. De var lite upptagna så vi tog bussen till David och Emma för att säga hej till dem. De bjöd oss också på middag och vi planerade för veckan som kommer innan vi for tillbaka till husbilen.

Billie kollar på Pippi på paddan , ler och äter.

Så fördrev vi veckan med barnpassning, jobb åt Patrik med kattpassning på slutet samt arbete med Davids båt där vattenpumpen måste åtgärdas.

Vi bodde hela tiden i husbilen med kunde låna både Patriks och Davids bilar.

Patrik hälsade på sin kompis Mikael som skulle ge sig av på en motorcykeltur från Alaska till Sydamerikas sydspets. Det var en avskedsträff och jag tycker det låter som ett häftigt äventyr.

På söndag var det dansuppvisning med Alice. Hon går på flera grupper och jag fick se både en uppvisning på eftermiddagen och en på kvällen då även Inger var med. Så skickliga de är! Mycket proffsigt på alla sätt.

Alice i en häftig dans. Hon har både takt och känsla..

Gänget tackar för sig och får givetvis applåder.

Måndagen var det dags att låna Patriks bil för transport till Uppsala. Jag ville gärna hälsa på min bror Albert. Inger pysslade om Billie hela dagen. Albert är fortfarande rullstolsburen och får hjälp flera gånger om dagen. När jag kom dit var det en trevlig tjej, som skulle ta honom ut och jag följde naturligtvis med. Det blev en snabblunch på ett korvställe och sedan satt Albert och jag och pratade rätt länge innan jag körde hem-

Hos Albert gjorde Dagny sig hemmastadd i Alberts nya fina fåtölj.

Det blev god mat hos både David och Emma samt hos Patrik kvällen innan de skulle fara till Sicilien. Själva åt vi några gånger i husbilen.

I lekparken med Billie! Dagny kollar!

Allt gick bra och på fredagen efter en vecka startade vi med att åka till Söderköping först där vi åt lunch och tankade. Sedan hade vi tänkt övernatta i Valdermarsvik, men det var fullt på alla ställplatser så vi for ut till Fyrudden, men inte heller där fanns det plats för oss. Återvände och svängde av mot Eköns naturreservat där vi hamnade på campingen. Blev mycket väl mottagna och stannade över natten på en fin rymlig plats.

En promenad med Dagny i den vackra naturparken.

På morgonen fortsatte vi mot Uvö för att hälsa på Christel och Hanna. Körde fel och kom in på en smal väg, men fick prata med en dam som gav oss en ny beskrivning. Det var telefonens GPS, som ledde oss fel.

En kaffestund i husbilen.

Vi hälsades välkomna med god mat, bad och ett härligt väder. Årets varmaste dag?

Så småningom kom vi fram till Uvö och fick kaffe och kaka av Christel och Hanna. Dagen var varm och solig så det blev ett par dopp i böljan och det kändes inte som någon uppoffring utan det var bara skönt. Till och med Dagny njöt av badturer. Hon älskar detta ställe där hon kan springa fritt och kolla in allt eller bara ligga och njuta.

Inger och Christel gör nytta. Hänga tvätt!

God mat och trevligt umgänge gjorde de två dagarna till en skön avkoppling. På söndagen for vi sedan hem och kunde summera en härlig vecka med familjerna och fint väder.

1. Ja det var toppenväder! Badade faktiskt 4 gånger. Det enda som grumlade var Ingers barnbarn, som var förkyld och det är inte kul när man blir smittad, vilket Inger blev, men det går över!!